VAPUR TAL-ART Is-servizz tal-ferrovija ġie introdott f’Malta fl-1883 biex joffri mezz ta’ trasport mekkanizzat ta’ ħeffa li sa dak iż-żmien ma kienx jeżisti f’Malta. Dan kien il-vapur tal-art, maħsub biex iservi kemm bħala mezz ta’ trasport kemm għall-passiġġieri kif ukoll għall-merkanzija minn naħa tal-port lejn iċ-ċentru ta’ Malta. L-istazzjon tal-ferrovija kien il-Belt, taħt Putirjal u t-tren kienet tieqaf tminn darbiet sakemm tasal fl-aħħar stazzjon li kien qabel ma titla it-telgħa tas-Saqqajja, ir-Rabat. Il-ħin tal-vjaġġ mill-Belt sar-Rabat bil-waqfiet kollha kien ta’ madwar nofs siegħa. Dan is-servizz kien waqaf għal xi żmien fl-1889 għaliex il-kumpanija kienet qed titlef il-flus, biss wara sena reġa’ beda. Din id-darba żdied stazzjon ieħor billi tħaffret mina taħt l-Imdina li minnha it-tren setgħhet tasal sa ħdejn l-Imtarfa fejn hemm kien hemm l-isptar militari. L-użu tat-tren beda bil-mod il-mod jiġi abbandunat meta f’Malta daħħlu is-servizzi tat-tramm u tal-karozzi tal-linja li ftit ftit beda jistabbilixxi ruħom fl-ewwel tletin sena tas-seklu 20. L-aħħar darba li ħadmet it-tren kien fl-1931. Ara: The Malta Railway ta’ Joseph Bonnici u Charles Cassar; www.maltarailway.com ta’ Nicholas Azzopardi. www.maltarailway.com.
No comments:
Post a Comment